Vyhlášení vítězných fotografií za měsíc duben
2018
Nezvykle slunné počasí pro tento měsíc vytváří ostré světlo a často znesnadňuje fotografům práci, ale věřím, že naši foto-soutěžící se s tím obstojně vypořádali... A jdeme hodnotit.
1.místo
foto č. f4_5
autor: Karolina Morrison (doplněno redakcí po ukončení soutěže)
Ano duben, to jsou pro mě konečně (po dlouhé šedi zimy) barvy. A tento záběr mi nabídl červenou, modrou, a dokonce i lososově růžovou a špetku žluté, plus neodmyslitelná dubnová zeleň... tak to už je skutečně celá paleta. A když barvy, tak květiny a když květiny, tak zahrádka, a ta mi také skvěle zapadá do tématu měsíce. Spokojený výraz psího zahradníka, který se doslova kochá pohledem jak mu to pěkně roste... Technická kvalita - ostrost, sytost barev a měkké světlo. Pravda mírně rušivá zástavba tam vzadu, ale zase díky ní je jasné, že jde o vlastní zahrádku, což je tématicky vhodnější pro vyjádření příběhu „o malém zahrádkáři“, než například obecný, okrasný park.
2.místo
foto č. f4_22
autor: Jana Aková (doplněno redakcí po ukončení soutěže)
Skutečně velice poetický až snivý obraz. Říká se, že fotografovat člověka tak, aby vznikl dobrý portrét, znamená rozumět mu a mít ho rád... o pejscích to platí nepochybně také, jak vidíme na tomto krásném snímku. Ačkoli je zde použita spíše nepopulární středová kompozice a došlo k reverznímu nasvícení (osvětleno pozadí snímku, kdežto popředí + hlavní objekt je ve stínu). Fotografii to spíše přidalo na zajímavosti než aby jí to poškodilo.
Technicky: perfektní ostrost a prokreslení detailů, ale jsou tam i drobné přepaly...
Celkový dojem: fotografie působí velmi příjemným, klidným dojmem a udržela si svůj půvab i důstojnost.
3.místo
foto č. f4_4
autor: Karolina Morrison (doplněno redakcí po ukončení soutěže)
Koukám na vybrané fotografie... no někdo má holt „napuštěný, rozpuštěný a vypuštěný“ a my tu máme zase „sedící, stojící a ležící“. Opět snímek který potěší nejen diváka, ale i mne coby hodnotící porotu, svou kompozicí – krásně využité přírodní orámování pejska kmeny stromů, a také dobře zvoleným měkkým světlem bez ostrých stínů či naopak přepalů. Pejsek se dívá přímo do objektivu, takže divák má pocit že s ním komunikuje a zároveň působí přirozeně, spokojeně, elegantně... a samozřejmě i toto je přenášeno na diváka a to by dobrá fotografie měla také umět – buď přenést nebo vyvolat nějaký vnitřní pocit.
Přeji vám dobré světlo i v příštím měsíci.
Václav Kindl